Για την άλλη πατρίδα

    Στα πλαίσια του προγράμματος φιλαναγνωσίας, στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, σε συνεργασία με το Ε.ΚΕ.ΒΙ και το τμήμα πολιτιστικών της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, οι μαθητές της Δ΄ τάξης ασχολήθηκαν με το βιβλίο " Για την άλλη πατρίδα", που έχει γράψει η Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου. Αφού διάβασαν το βιβλίο, έγραψαν τις εντυπώσεις τους:





    Αυτό που μου έκανε εντύπωση στο βιβλίο είναι όταν ο Τέλης και ο θείος Ιάσονας πήγαιναν στη Γαλαζόνησο με το καράβι. Ο Τέλης έπαθε αφυδάτωση και φανταζόταν τη μαμά του. Όταν έγινε καλά πήγε με την οικογένειά του στη Γαλαζόνησο.
Νίκος Γ.

    Αυτό που μου άρεσε πιο πολύ στο βιβλίο «Για την άλλη πατρίδα» είναι όταν ο Τέλης έχτισε μια νέα οικογένεια χωρίς τον παππού και με ένα ξαδερφάκι. Το πιστεύω διότι ο Τέλης πέρασε πολλά βάσανα, ειδικά μέσα στην «κιβωτό». Κατά τη γνώμη μου του άξιζε ένα ξαδερφάκι.
Ιωσήφ Α.

    Από το βιβλίο που διαβάσαμε, μου έκανε περισσότερο εντύπωση, όταν ο Τέλης και ο θείος Ιάσονας έχασαν το πλοίο και έμειναν στην Αργοβία. Εκεί έμειναν στο φίλο του Ιάσονα, το Στεφάν. Ο Ιάσονας και ο Στεφάν δούλευαν σε μια αποθήκη όπου μια μέρα έγινε μια έκρηξη και ο Στεφάν πέθανε. Ο Ιάσονας πήρε τα χαρτιά του Στεφάν, άλλαξε το όνομά του και πήρε τον Τέλη και φύγανε με το πλοίο για τη Γαλαζόνησο. Στο πλοίο ήταν μέσα σε ένα κουτί. Όταν έφτασαν ο Τέλης πήγε στο νοσοκομείο, γιατί είχε χάσει τις αισθήσεις του. Όταν έγινε καλά και πήγαν στο σπίτι τους, μετά από μερικές μέρες πέθανε ο παππούς του. Την επόμενη μέρα άρχισε ο πόλεμος και αυτοί που είχαν επιτεθεί έχασαν. Έτσι έζησαν όλοι ευτυχισμένοι!
Ιωάννα Π.

    Αυτό που μου άρεσε πιο πολύ ήταν όταν ο Τέλης με το θείο του ήταν μέσα στην «κιβωτό». Όταν έφτασαν στην Αργοβία ο Τέλης μπήκε στο νοσοκομείο και βρήκε την οικογένειά του.
Αλέξανδρος Π.

    Στο βιβλίο που διαβάσαμε αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν όταν ο Τέλης και ο θείος Ιάσονας ήταν στην Αργοβία μαζί με το Στεφάν. Το ότι πέθανε εκείνος ήταν κάτι πολύ λυπητερό για τον Ιάσονα και τον Τέλη. Ήταν, όμως, μια βοήθεια γιατί πήρε τα χαρτιά του ο Ιάσονας και έφυγε από την Αργοβία σαν Στεφάν, δηλαδή πολύ ασφαλής.
Στελλίνα Χ.
    Πιο πολύ μου έκανε εντύπωση, όταν ο Τέλης ακολούθησε το θείο του τον Ιάσονα και μπήκαν μες στο πλοίο σε μια «κιβωτό», η οποία ήταν ξύλινη. Μέσα σ’ αυτή άνοιξαν τρύπες για να μπορούν να αναπνέουν. Οι συνθήκες εκεί μέσα ήταν επικίνδυνες, αλλά ευτυχώς είχαν αρκετό νερό και αρκετά τρόφιμα. Ήταν απίθανο για δέκα ολόκληρες μέρες να ζουν εκεί μέσα και στο τέλος πήγε στο νοσοκομείο ο Τέλης.
Μάξιμος Φ.

    Από το βιβλίο που διαβάσαμε μου έκανε πιο πολύ εντύπωση, όταν είχαν φτάσει στη Γαλαζόνησο καλά, μια μέρα πέθανε ο παππούς και ξαφνικά ξέσπασε πόλεμος. Μου έκανε εντύπωση γιατί στα καλά καθούμενα ξέσπασε πόλεμος  στη Γαλαζόνησο.
Κρίστι Λ.

    Αυτό που μου άρεσε στο βιβλίο που διαβάσαμε ήταν όταν έφτασαν στη Γαλαζόνησο και είδε ο Τέλης τον ξάδερφό του και έπαιζαν μαζί. Πιο πολύ μου άρεσε που έζησαν στη Γαλαζόνησο πριν τον πόλεμο.
Αποστόλης Τ.

    Μου άρεσε τότε που έγινε πόλεμος. Είχαν πει πως θα ήταν ελεύθερη χώρα, σκοτώθηκαν ,όμως, πολλοί άνθρωπο. Ο ξάδελφος του Τέλη, ο Κυριάκος είχε πάει να πολεμήσει. Ο Τέλης ήταν στεναχωρημένος, επειδή ο μπαμπάς και ο θείος Ιάσονας ήταν στον πόλεμο.
Μπεσάρτ Λ.

    Μου έκανε εντύπωση όταν έπρεπε να φύγουν για τη Γαλαζόνησο. Ο Στεφάν πριν το θάνατό του είχε πει στη μητέρα του να δώσει τα χαρτιά του στον Ιάσονα. Έτσι μπόρεσε να φύγει.
Αμαρίλντο Τ.

    Ιδιαίτερη εντύπωση σ’ αυτό το βιβλίο μου έκανε η στιγμή που οι γονείς του Τέλη με τη βοήθεια του Βαρούχ κατάφεραν να πάρουν εισιτήρια για να πάνε πρώτα στην Ισαδαία και μετά στη Γαλαζόνησο. Κάτι άλλο τώρα που με εντυπωσίασε ήταν όταν έφευγαν από την Αργοβία για να πάνε στη Γαλαζόνησο. Μου έφερε λύπη ο Τέλης που αποχαιρετούσε το σπίτι του.
Σταυρίνα Σ.

    Από το βιβλίο «Για την άλλη πατρίδα» μου έκανε εντύπωση το σημείο όπου ο Τέλης με το θείο Ιάσονα μπήκαν σε ένα κουτί και άντεξαν τόσες μέρες χωρίς πολύ νερό και φαγητό, παρόλο που δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα στον οργανισμό του Τέλη.  Αυτό μου άρεσε διότι είχε αγωνία για το αν θα ζήσουν ή όχι. Από αυτό έμαθα πως ο καθένας μπορεί να κάνει κάτι αρκεί να το θέλει με όλη του την καρδιά. Ήταν ωραίο!
Παντελής Ρ.

    Αυτό που μου έκανε εντύπωση στο βιβλίο «Για την άλλη πατρίδα» ήταν ότι όλη η οικογένεια προσπάθησε, έκανε πάρα πολύ κόπο και αγωνίστηκε για να καταφέρει να φτάσει στην πατρίδα του παππού, τη Γαλαζόνησο. Ο Τέλης προσπάθησε πάρα πολύ και όταν βγήκαν από το πλοίο είχε ήδη χάσει τις αισθήσεις του. Αυτό ήταν που μου άρεσε σε αυτό το βιβλίο και πραγματικά ήταν όλο πολύ ωραίο
Φαίη Ρ.

    Από το βιβλίο που διαβάσαμε μου άρεσε η στιγμή που έγινε πόλεμος και έμειναν πίσω ο θείος Ιάσονας και ο πατέρας του Τέλη και γύρισαν μετά από αρκετές μέρες. Επίσης, μου άρεσε όταν όλη η οικογένεια περνούσε πολύ ωραία στη Γαλαζόνησο.
Δώρα Α.

    Στο βιβλίο « Για την άλλη πατρίδα » αυτό που μου έκανε πιο πολύ εντύπωση ήταν πως στο Στεφάν άρεσε τόσο πολύ να γράφει βιβλία. Επίσης με συγκίνησε όταν ο παππούς Αριστοτέλης πέθανε.
Άγγελος Ρ.

    Από αυτό το βιβλίο μού άρεσαν πολλά πράγματα. Περισσότερο μου άρεσε όταν ο Τέλης έφτασε στη Γαλαζόνησο με το θείο του και όταν ο θείος του παντρεύτηκε τη Ναταλία.
Εύα Τ.

    Στο βιβλίο που διαβάσαμε στην τάξη μού έκανε περισσότερη εντύπωση πως ο ήρωας Τέλης με το θείο του Ιάσονα, πέρασαν μια περιπέτεια αρκετά δύσκολη και μετά έγινε ο πόλεμος που συγκλόνισε τον Τέλη αρκετά. Πιστεύω ότι ήταν πολύ δύσκολο να γραφτεί, γιατί είναι ένα υπέροχο βιβλίο.
 Άννα Μ.

    Στο βιβλίο που διαβάσαμε μου άρεσε πολύ ο Τέλης, ως παιδί, και η αφοσίωση του θείου Ιάσονα στον Τέλη. Γέλασα πολύ με την Ηλέκτρα και τις σκανταλιές της.
Στέλιος Δ.

    Το βιβλίο που διαβάσαμε ήταν υπέροχο! Όμως, η αγαπημένη μου στιγμή ήταν όταν η Ναταλία ανακοίνωσε μαζί με το θείο Ιάσονα ότι είναι έγκυος. Επίσης, μου άρεσε η στιγμή που η Ηλέκτρα έβαλε τσόφλια από καρύδια για τακούνια σε για γάτα. Ήταν πολύ αστείο. Γενικώς, μου άρεσε πολύ το βιβλίο!!!!
Δήμητρα Λ.

    Αυτό που μου έκανε πιο πολύ εντύπωση από όλα είναι ότι ο Στεφάν σκοτώθηκε από μια δυνατή έκρηξη. Ήταν πολύ ευχάριστο όταν στο τέλος η δασκάλα ανέφερε στον Τέλη ότι περιμένει παιδί.
Κωνσταντίνος Χ.

    Αυτό που μου έκανε εντύπωση πιο πολύ από όλο το βιβλίο ήταν όταν ο Τέλης και ο θείος Ιάσονας έμεναν στο σπίτι του Στεφάν και προσπαθούσαν να βρουν έναν τρόπο για να φύγουν από την Αργοβία. Οι αγαπημένοι μου ήρωες ήταν ο Τέλης και ο θείος Ιάσονας. Το βιβλίο ήταν τέλειο!
Παναγιώτης Β.

    Πιο πολύ με συγκίνησε που ο Στεφάν πέθανε. Περισσότερο μου άρεσε που η Ηλέκτρα έβαλε στη γάτα τακούνια, που τα είχε φτιάξει από καρύδια και τα κόλλησε στα πόδια της γάτας με μαστίχα.
Αγγελική Μ.

    Από το βιβλίο «Για τη άλλη πατρίδα» μου άρεσε περισσότερο που ο Τέλης ήθελε να ονομάσουν το παιδί της Ναταλίας Στέφανο, δηλαδή Στεφάν. Επίσης, μου άρεσε που ο κύριος Βαρούχ τους βοήθησε να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Το λατρεύω αυτό το βιβλίο.
Φαίδρα Δ.

    Εντυπωσιάστηκα όταν ο θείος Ιάσονας και ο Τέλης έκαναν μια μεγάλη κομπίνα: Μπήκαν σε ένα εμπορικό πλοίο και ήταν μέσα δέκα μέρες για να πάνε στην Αργοβία και ο θείος Ιάσονας έκανε τρύπες στο κιβώτιο για να αναπνέουν.
Θάνος Λ.

    Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν όταν ο Τέλης γνώρισε τον Κυριάκο και έπαιζαν κάθε μέρα στην παραλία. Κάτι άλλο που μου άρεσε ήταν όταν η Ηλέκτρα έβαλε τσόφλια στη γάτα που βρήκαν. Δε μου άρεσε ότι στο τέλος ο πόλεμος συνεχίστηκε. Το βιβλίο ήταν υπέροχο!
Γιώργος Σ.

    Από το βιβλίο μου άρεσε πολύ όταν ο θείος Ιάσονας και ο Αντρέας γύρισαν από τον πόλεμο ζωντανοί και όταν η Ηλέκτρα είχε βάλει παπούτσια από καρύδι και μαστίχα στη γάτα. Με συγκίνησε ότι πέθαναν ο παππούς και ο Στεφάν. Ο Κυριάκος πήγε στον πόλεμο και αυτό ήταν πολύ γενναίο.
Παναγιώτης Κ.

    Από το βιβλίο «Για την άλλη πατρίδα» μου άρεσαν πολλά πράγματα. Μερικά από αυτά είναι: η στιγμή που ο Τέλης έφυγε από το καράβι, όταν ο θείος Ιάσονας και ο Τέλης μπήκαν στα κιβώτια και όταν ο Τέλης έμαθε ότι σε λίγους μήνες θα έχει ένα ξαδερφάκι. Αυτό το βιβλίο ήταν πολύ ωραίο!
Αντώνης Ρ.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου