Κάποιος θα πρέπει να γράψει κάποια στιγμή μια από αυτές τις εναλλακτικές ιστορίες - νουβέλες για το πώς θα ήταν ο κόσμος εάν αυτοκίνητα σαν του Fritchle είχαν την άνοδο στην αγορά του αυτοκινήτου όπως αυτήν που είχαν τα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη.
Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία της IEEE Power Engineering Society, ένας χημικός μηχανικός γεννημένος στο Ohio με το όνομα Oliver Parker Fritchle έφτιαξε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο (φώτο) το 1905, το οποίο το κάνει να είναι σήμερα 105 χρονών. Και προσέξτε – το σύστημα μπαταριών το οποίο διαθέτει επιτρέπει αυτονομία έως 100 μίλια (περίπου 163 χιλιόμετρα), δίνοντας την δυνατότητα να ταξιδεύει και την νύχτα χωρίς ανεφοδιασμό. Μερικά ιστορικά ακόμη στοιχεία:
- Λόγω του ότι τότε δεν υπήρχαν διαθέσιμοι πολλοί προμηθευτές για τα υλικά που χρειαζόταν, ο Fritchle αναγκάστηκε να κατασκευάσει μόνος του τις μπαταρίες αλλά και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου του. Ο Fritchle επίσης διατηρούσε ένα συνεργείο επισκευών και ένα σταθμό φόρτισης στο Denver προς εξυπηρέτηση των εκεί πελατών του.
- Οι μπαταρίες του Fritchle είχαν διάρκεια ζωής πάνω από 10,000 μίλια (περίπου 16300 χιλιόμετρα) και μπορούσαν να αντικατασταθούν κοστίζοντας μόνο US$208 (σημερινή αντιστοιχία περίπου 170,00 Ευρώ). Τα οχήματα είχαν διαφήμιση και σαν trademark το "100-mile Fritchle Electrics," και αυτός ήταν και ο σκοπός της ύπαρξής τους.
- Η επόμενη κίνηση του Fritchle ήταν να δημιουργήσει ένα σύστημα αναπαραγωγής ενέργειας με το οποίο η μηχανή θα μετατρεπόταν σε γεννήτρια παραγωγής ενέργειας όταν το αυτοκίνητο θα βρισκόταν σε κατηφορικό δρόμο, έτσι ώστε να φορτίζει τις μπαταρίες του.
Το αρνητικό ήταν φυσικά ότι τα αυτοκίνητα ήταν ακριβά και τελικά μείνανε πίσω στις πωλήσεις λόγω των πιο οικονομικών οχημάτων τα οποία κινούνταν με βενζίνη και κόστιζαν περίπου τρεις ή τέσσερις φορές λιγότερο. Ο Fritchle όμως δεν τα έβαλε κάτω, παρά το γεγονός ότι, παρουσιάζοντας ένα υβριδικό ηλεκτρικό/εσωτερικής καύσης αυτοκίνητο το 1916. Δυστυχώς οι πωλήσεις απέτυχαν, όμως εκείνος συνέχισε, δημιουργώντας ένα σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιώντας τους ανεμόμυλους των αγροτών. Εδώ έκανε τρομερή πρόοδο, έχοντας φτιάξει και τοποθετήσει περισσότερες από 80 ηλεκτρικές γεννήτριες τροφοδοτούμενες από τον άνεμο (ουσιαστικά ανεμογεννήτριες) σε περίπου 20 πολιτείες της Αμερικής αλλά και σε πολλές ξένες χώρες ανάμεσα στο 1918 και το 1923. Αυτός ο άνθρωπος ήταν ένας πρωτοπόρος αναρχικός!
Χρησιμοποιώντας τον άνεμο στην γεωργία, με τα υβριδικά οχήματα να είναι τόσο δημοφιλή όσο και σήμερα, και τα ηλεκτρικά οχήματα να είναι πολλά υποσχόμενα, οι προσπάθειες του Fritchle δεν ήταν άκαρπες.
ΠΗΓΗ:www.go-for-green.gr
Το ηλεκτρικό αμάξι μας χρησιμεύει
1)Δεν μολύνει το περιβάλλον γιατί δεν καίει βενζίνη.
2)Στοιχίζει πιο λίγο η φόρτιση της μπαταρίας από ότι η βενζίνη.Από Θάνο Λ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου